Pódiové sestavy slavných kytaristů - Pete Loeffler

Pódiové sestavy slavných kytaristů CXII. - Pete Loeffler
Pódiové sestavy slavných kytaristů CXII. - Pete Loeffler

“I když je moje sestava hodně jednoduchá, a tím pádem i spolehlivá, přece jenom je to lepší pocit, když na turné máte za sebou záložní systém,” prohlašuje Loeffler, kytarista chicagského alt-metalového tria Chevelle. “Z toho důvodu sebou tahám dvě hlavy Mesa/Boogie. Jsou tu super aparáty, ale co se dá dělat, mají v sobě lampy. A u lamp člověk nikdy neví. Vlastně u aparátu vůbec člověk nemůže mít absolutní jistotu. Je to jenom přístroj. Takže jsem tyto úvahy jednou provždy zavrhl tím, že sebou vozím hlavy dvě. Tím tak nic neriskuji. Ovšem, hraju na ně už deset let, a ještě se nic nestalo.”

 

Ve studiu používá i další aparáty, nejvíce Marshally (JMP100, Super Lead) a Bognery, ale také Diezel VH4 a další. Ani u efektů se neomezuje na svůj pódiový set. Přiřazuje si zejména MXR Phase 90, Boss GE-7 Equalizer, Line 6 DL4 a některé další. “Většinou se spoléhám na zkreslení u aparátů. Ale někdy hrajeme v takových sálech a na takových pódiích, že to musím ještě dokreslit nějakým distortionem.”

Pódiové sestavy slavných kytaristů CXII. - Pete Loeffler
Pódiové sestavy slavných kytaristů CXII. - Pete Loeffler

Základními nástroji jsou kytary Paul Reed Smith, modely Custom 24 Double Cutaway. Všechny jsou osazeny humbuckingy HFS a na všech jsou, ač mají různá ladění, struny Everly, sady o síle .013, .017, .024, .042, .056 a .065. Hlavní kytara je laděna do dropped-D ladění a navíc podladěna o jeden a půl tónu. takže výsledek je H1, Fis, H, e, gis, cis1. Druhá kytara má potah taktéž přeladěn do dropped-D, ale tentokrát jsou struny podladěny dokonce o dva tóny dolů. Takže nakonec do Ais1, F, ais, dis, g, c1. Třetí kytara vychází ze standardního ladění, to je ovšem celé podladěno o jeden a půl tónu: Čili do Cis, Fis, H, e, gis, cis1. Loeffler hraje i na další, barytonové, kytary, patří mezi ně Fender Stratocaster a PRS Mike Mushok SE.

Psáno pro časopis Muzikus