Pódiové sestavy slavných kytaristů - Quinn Allman

Pódiové sestavy slavných kytaristů - Quinn Allman
Pódiové sestavy slavných kytaristů - Quinn Allman

„Já přímo nesnáším příliš komplikované sestavy,“ říká Quinn Allman, kytarista Used. „Nemám to všechno na jednom místě, stále jezdíme a musíme se přizpůsobovat pódiím. A taky rozhodně nepatřím mezi ty kytaristy, kteří se musí každý vystoupení obávat toho, že jim to najednou přestane hrát. A přemýšlet a zkoušet, jestli to je špatným kabelem, baterií nebo něčím jiným? To není nic pro mě.“ Allmanova sestava je tedy uspořádána co nejjednodušeji – jeho technik, Toby Levato, ji popisuje souslovím „sestav to a pusť to z hlavy“.

 

Veškerá přepínání si Allman provádí sám: „Nechápu, že někteří kytaristé právě tohle nechávají na svých technicích. Co kdyby se chtěli zrovna vyjádřit nějak jinak? To jsou na pódiu tak sterilní nebo líní?“ Pravdou ovšem je, že k nějak zvlášť častému přepínání v jeho případě nedochází – oba Line 6 zůstávají většinou zapnuty, noise gate Boss je položen na druhé bedně. FB–4 není kvůli snadnější manipulaci k pedalboardu připevněn. Nejčastěji tak používá přepínač Whirlwind, kdy volí mezi čistým zvukem z POD Pro nebo zvukem zkresleným z hlavy dvoukanálového Marshalla řady JCM2000. Zvuky z POD jsou tak přímo do PA systému, Allman je slyší v monitorech před sebou. „A na svého Marshalla nedám dopustit. Nikdy jsem nebyl víc v pohodě, co se zvuku týče. Připadá mi, jako by to bylo děláno přímo pro mě.“

 

Schecter je osazen humbuckerem EMG81 u kobylky a singlem Seymour Duncan u krku, Gibson SG má pouze jeden snímač, EMG81, a to u kobylky. Na obou nástrojích jsou nataženy struny Ernie Ball, sady o síle .013–.056, obě jsou také přeladěny. Schecter do dropped-D ladění, neboli D1, A, D, g, h, e1, Gibson SG také a navíc je podladěn o celý tón: E1, G, C, f, a, d.

Psáno pro časopis Muzikus