Mirek Imrich a jeho exhumace dvou legend české pop-music?

Mirek Imrich a jeho exhumace dvou legend české pop
Mirek Imrich a jeho exhumace dvou legend české pop

Určitě si většina z vás pamatuje jméno Mirek Imrich, teatrální týpek, třeba s cylindrem na hlavě a na stříšce točící se vrtuli. Toto jméno si můžete asociovat především se dvěma kapelami, které zanechaly nesmazatelné stopy na pěšině historie českých komerčních hudebních stylů. Jsou jimi Abraxas a Tango, které se po delší odmlce opět daly do práce jak ve smyslu oprašování starých dobrých kousků, které před pomalu dvaceti lety plnily tělocvičny, sokolovny, kulturáky a jiné architektonické skvosty bolševika, tak do práce na kusech nových. O tom, co vlastně je a není v plánu, či jaká jsou očekávání, jsem si s Mirkem povídal v jedné hospůdce jedno květnové odpoledne.

Mirku, jak a proč vlastně vzniklo Tango. V té době, pokud vím, jsi se Slávkem Jandou tvořil dvojici frontmanů v Abraxasu, ne?

Začali jsme se se Slávkem názorově rozcházet, takže jsem se po nějaký době rozhodl z Abraxasu odejít. Čirou náhodou v tý době "vzala roha" Jana Kratochvílová, tak jsme si tehdy zavolali a dali to celkem rychle dohromady. Během čtyř let jsme odehráli přes 700 koncertů...

.Krom vzkříšení Tanga už nějakou dobu opět funguje Abraxas, takže si tvoje a Slávkovy hudební názory našly opět společnou řeč ?

Abraxas už teď vlastně funguje sedmej rok. Vono je to celý trošku zamotaný. My jsme s Tangem v podstatě přestali hrát, protože jsme za ty čtyři roky měli nahráno tolik, že jsme si všichni potřebovali odpočinout. To jsme ale nikdo z nás netušili, že to bude trvat tak dlouho.

Já se ještě vrátím k tomu tvému souputnictví se Slávkem Jandou. Jak se to stalo, že jste spolu zase začali dělat na společné věci? V minulosti jste to "zabalili", protože, jak jsi sám řekl, jste se názorově rozcházeli.

Bylo to v době, kdy Slávek dělal bary a taky něco s Yandim bandem, což bylo hodně decentní a kultivovaný, něco jako Sade. Zkrátka jsem si myslel, že by to mohlo bejt zajímavý a "našláplý", protože jsme už nějakou dobu dělali každej něco jinýho. Von tohle a já techno. Právě proto jsme dali dohromady koncert Abraxasu v Rock Café. Myslím, že lidi to docela vzalo, a je z toho i živý album, který se jmenuje Sado Maso. To byl trošku, na Abraxas, extrém. Je to hodně tvrdý, asi proto, že jsem měl v sobě hodně toho agresivnějšího techna, a když se to stáhlo na živo, tak to taky vypadalo trošku jinak. No a teď jsme vlastně udělali s Abraxasem další desku Rituál a to má zase něco jinýho.

Co se s tebou dělo hned po revoluci? Dostal ses do situace, kdy jsi musel jít pracovat, protože hudbou se nedalo uživit?

Já jsem tehdy jezdil s Alarmem, což byla kapela, kterou jsem založil po Tangu a se kterou jsem jezdil hrát asi tři roky do Německa. Pak jsem odstartoval Techno Factory, později jen Factory, a s ní jsem vydal dvě desky Who is Mečiar a Deflorace, no a pak jsme ještě vydali Sex na Nově, což ale vyšlo pouze na kazetách.

Mirku, já tobě a zbytku tvojí party Tango přeju, aby se ta exhumace povedla alespoň tak jako v případě Abraxasu, to by snad mohlo vyjít, když už máš ty zkušenosti, ne? Měj se zatím moc fajn.

Díky a taky se měj...

Psáno pro časopis Muzikus