pódiové sestavy slavných kytaristů - Slash

pódiové sestavy slavných kytaristů - Slash
pódiové sestavy slavných kytaristů - Slash

Ano, říkáte to správně, Slashe už jsme v rámci tohoto seriálu uváděli, ale na rozdíl od minulé sestavy je tato pódiová artilerie ze současnosti, z období s Velvet Revolver. Přes už na první pohled značný nárůst "zaplněnosti" sestavy zůstal Slash, ač se to třeba nezdá, věren svým původním zásadním názorům o jednoduchosti, neboť, jak říká, základem všeho je spojení kytara - wah pedál - aparát. Všechno ostatní je už na kytaristovi: "Tady je to vlastně totéž," poznamenává Slash. "Já všechny ty efekty ani neřídím, ani nějak nenařizuju, všechno to má na starosti můj technik Adam Day. Pro mě je maximální výkon, když se dokážu trefit na wah pedál." Day, jeho kytarový technik, který pro něj pracuje už přes devatenáct let, k tomu dodává: "V co největší možné míře se snažíme nacpat všechny efekty do smyčky, aby byl původní tón co nejméně ovlivněn. Je to neustálé hledání a zkoušení."

 

Základními nástroji jsou signature Les Pauly Custom Shop s krky z jednoho kusu mahagonu. V jeho sbírce, která čítá více než sto kytar, bychom našli i jiné nástroje než prakticky celý katalog Gibsona, například Guild Crossroads, stratocastery a telecastery, Travis Bean a další.

 

Ze všech uvedených zařízení si Slash vedle svých gibsonů, wah pedálů a signature hlav Marshallů nejvíce cení krabičky Tycobrahe Chicago Iron Octavia Reproduction: "Má nádherný tón a je to jediná nová věc, kterou jsem hned akceptoval."

 

Oba Gibsony Les Pauly a BC Rich Mockingbird s Floyd Rose jsou osazeny snímači Seymour Duncan AlNiCo, Gibson ES-355 má snímače původní. Všechny kytary jsou podladěny o půl tónu, tzn.: Eb-, Ab, Db, gb, b, eb. Natahuje na ně sady strun Ernie Ball RPS11, to znamená o síle .011, .014, .018, .028, .038 a .048.

Psáno pro časopis Muzikus