Galerie super customů - tak šlápni do pedálů

Galerie super customů - tak šlápni do pedálů
Galerie super customů - tak šlápni do pedálů

No to je tedy už opravdu síla. Ono totiž není hollowbody jako hollowbody, že? A navíc, jak vidíte, není Flying jako Flying... Model Flying V, se kterým kdysi přišel Gibson a který se stal poté vzorem pro všechny možné „ostrorohé“ kytary à la třeba signature modely Randy Rhoads či Alexi Laiho - to je přeci známá věc. Ale tato kytara je také Flying. Jen to písmeno za názvem je Y. A teď schválně - z čeho myslíte, že Jacob Chapman své kytary, své modely Flying Y dělá? Přátelé, je to z rámu jízdního kola.

 

Takže do hájemství kytarového světa proniklo i ekologické šílenství „kolistů“ (nemám cyklisty jako snad každý automobilista rád). Prostě a jednoduše si Jacob Chapman z Oregonu uvědomil při pohledu na své kolo Trek Y, že by se ten rám dal použít jako tělo kytary: „Nechtěl jsem ale k tomu použít svoje kolo. A tak, když jeden známý si uklízel půdu a vyhazoval tenhle typ kola, tak jsem se k tomu konečně dostal. Nebyl jsem si do poslední chvíle jistý, zda to bude fungovat. Ale to jen do chvíle, kdy jsem ji zapojil!“

Galerie super customů - tak šlápni do pedálů
Galerie super customů - tak šlápni do pedálů

Rám, nebo chcete-li tělo, je z uhlíkových vláken, které se sice řežou snadno, ale také se snadno i třepí. Chapman se musel obrnit trpělivostí a velké vrtáky a pilky vyměnil za sadu mikronářadí Dremel. Tou vyprofiloval i f otvor a otvory pro snímače, krk a hardware. Ovšem i takto připravené „šachty“ ještě dlouho dopracovával skelným papírem. Zajímavostí pak je, že elektronika a prodrátování jsou instalovány stejným stylem, jako se staví modely lodí v lahvích...

 

„Lidé si ten tvar oblíbili. Jenom mají hned zezačátku trochu problém, když si uvědomí, že jde o rám kola. Hraje to ale dobře. Pořád lepší, než aby ten rám hnil někde na půdě v prachu.“

Psáno pro časopis Muzikus