Jak to vidí (slyší) zvukař - Styly hudby - rock

Úder do malého bubnu přes ráfek – tzv. rimshot
Úder do malého bubnu přes ráfek – tzv. rimshot

V minulém dílu jsme si pomyslně dokončili nástroje a začali jsme téma ozvučování jednotlivých stylů hudby, kde příznačně začínáme rockem/popem a jeho příbuznými odnožemi. Začali jsme logicky u bicí soupravy (s odkazem na díl č. 54 našeho seriálu) a její zvukové vyváženosti. Řekli jsme si, že v klasickém rock/hardrock/popovém vyznění hudby by měl být úder malého bubnu pokud možno vždy nejvýraznější (ve 4/4 rytmu - druhá a čtvrtá doba). Další zásadou, kterou jsme naťukli, je, že přechody (tomy) by neměly být nikdy silnější než malý buben - a samy mezi sebou by měly být samozřejmě dynamicky vyrovnané, to bychom si měli hlídat po celou dobu vystoupení. Dodnes slyšívám na akcích tyto poměry nevhodně nastavené, kdy je např. malý buben relativně málo slyšet a přechody jakoby vystřelí nad všechno, a ještě z nich třeba některý buben hlasitostně trčí.

Pouze ukázka, celý článek si můžete přečíst v časopise Muzikus nebo v jeho elektronickém vydání.
Psáno pro časopis Muzikus