Pódiové sestavy českých basistů - Martin Lehký

Pódiové sestavy českých basistů - Martin Lehký
Pódiové sestavy českých basistů - Martin Lehký

Budete-li mít někdy chuť se brouzdat večerní Prahou a obrážet místní jazzové kluby, tak pravděpodobnost, že narazíte na basistu Martina Lehkého (ať už například se Saxtime nebo kvartetem Františka Kopa), se stává hodně vysokou. Všem těm, kterým se již tak někdy poštěstilo, nezbývá asi nic jiného než souhlasit, že každopádně nebyli ochuzeni o precizní, vyzrálý a spolehlivý sound pražcové i fretless basy, stejně tak i nepřekvapivě podobný přístup hlavního aktéra tohoto sloupku ke hře a hudbě samotné.

 

Začínal v Big Bandu Armádního uměleckého souboru, prošel si dále orchestry Václava Hybše a Karla Vlacha, nespočet muzikálů, hrál s Jiřím Stivínem, Milanem Svobodou, natáčel s J.A.R., SexyDancers či November 2nd. Nyní ho registrujeme, krom angažmá v úvodu už zmíněných, v kapele Petra Maláska, Rhythm Desperados a jakožto člena orchestru Hudebního divadla v Karlíně.

 

Jeho cesta k Rolls Roycei baskytary - luxusnímu nástroji Fodera - se započala s bílou Jolanou Vikomt, Ibanezem SDGR 700 CA a několika nástroji Ceptor opavského nástrojáře Libora Žídka. S Ken Smithem BSR6N a Sadowsky Modernem 5 se již blýskalo na lepší časy a spolupráci s uvedenou firmou nastartovala Fodera Emperor 5. Následovaly kusy Fodera Anthony Jackson 6 Double Cutaway a Fodera Anthony Jackson Elite 6 Double Cutaway. Ty posléze mění za Imperial Elite 5 fretless a Imperial Elite 6, kterým současně se Sadowsky Standard 5 a Peavey T-40, určeným k domácímu tréninku, se dostává bohatého využití doposud.

 

K zesílení zvuku bílé Vikomtky sloužil legendární zesilovač Mono 50 s dělanou reprobednou 2 x 12” ( řekl bych, že trendy se poněkud vrací...), toto vše nalezeno v restauraci Růžový palouček pod Ještědem. Dále pak SWR kombo, SWR SM 400 + Goliath III 4 x 10” a Eden WT 800 A (verze ještě s banánky na repro) se dvěma Eden 2 x 10” XLT boxy, kterou střídá současná sestava - poslední model zesilovače Eden WT 800 C s buď Epifani T-310 nebo Epifani UL 502 + T-210 box. Efektů využívá, krom občasné výpomoci Lexiconu MX200, minimálně.

Psáno pro časopis Muzikus