Pódiové sestavy slavných baskytaristů - Jeff Ament

ilustrační foto
ilustrační foto

Jedná se o basistu už asi posledních mohykánů martensek a flanelových košil - Pearl Jam, kteří v době nedávno minulé společně s Nirvanou, Alice in Chains či Soundgarden řádně rozhýbali kalné seattleské vody. Můžeme o něm říci, že se jedná o hráče vyznávajícího klasické hodnoty, alespoň co se výběru nástrojů a aparatur týče, ale vždy se sklony k experimentu. Kdo by třeba neznal již klasické, až hymnické intro k Jeremy z debutového alba Ten, pořízené na dvanáctistrunný Hamer. Nejčastěji ho můžeme vidět s Fender Precision '64 a '58, které střídá se svými Jazz Bassy. Ty ale, jak sám říká, mají pro tento bigbít moc tenký a pěkný zvuk a většinu času leží ve studiu. V poslední době také využívá charakteristických barev Gibsona Les Paul Signature a "škaredého" Ovation Magnum s obrovským snímačem u krku, kterého ladí od spodního C. Specialitou i na koncertech hojně užívanou můžeme nazvat el. kontrabas Azola Baby Bass. Po natáčení alba Riot Act říká: "Půl toho, co slyšíte, je natočeno jen prostřednictvím dvou room mikrofonů, ale ten zvuk je prostě fantastický." Ampeg SVT 73 ozvučuje mikrofonem a během natáčení si vystačí s linkou vedenou přes Avalon 5 preamp/D. I. Z krabiček můžeme vzpomenout Fulltone Bass Drive pedál, u kterého příznivě hodnotí fakt, že té správné hrubosti docílí pootočením pouhého jednoho knoflíku.

Psáno pro časopis Muzikus