Pódiové sestavy slavných kytaristů - Dave Baksh (Sum 41)

Pódiové sestavy slavných kytaristů - Dave Baksh
Pódiové sestavy slavných kytaristů - Dave Baksh

„Svoji sestavu bych popsal asi tak, že se jedná o systém, který leží někde na půli cesty mezi hodně komplikovanými řetězci na jedné straně a vlastně úplně jednoduchými sestavami na straně druhé,“ uvádí ke svému pracovišti z turné z roku 2003 Dave „Brownsound“ Nizaam Baksh ze Sum 41 (od roku 2006 působí v Brown Brigade, o dva roky později rozjel i projekt Organ Thieves). Základem jeho zvuku jsou podle jeho slov hlavně tři komponenty - spojení tří aparátů, kytary PRS a krabička MXR Double Shot Distortion. „Vyhovuje mi, když si můžu vybrat zvuk. A nechci se spolehnout jen a jen na krabičky, nechci ale na druhé straně spoléhat pouze na několik aparátů. Takhle to můžu prokombinovat, což je nejlepší.“

 

U hlavy Soldano preferuje zvuk koncových lamp 6L6: „Mají takový hodně bohatý, hluboký sound. U Marshalla se mi zase líbí ta čitelnost EL34. No a Mode Four, to je čirá síla pro moje podladěné struny.“

 

Na krabičky MXR také nedá dopustit. „Zvláště Double Shot. To je brilantní zkreslovadlo, které strčí do kapsy všechny ostatní krabice. Používám ho hlavně na sóla, protože přináší dlouhý, vřelý tón. A rozumí si se všemi mými aparáty.“

 

Z řady různých kytar si nejvíce oblíbil PRS: „Na ty jsem vlastně i začínal. Nejvíce mne oslovily modely McCarty a Santana. A i když teď nejvíc hraju na singlecuty, k modelu Santana se vracím nejraději.“

 

Na oba nástroje natahuje struny Dean Markley Blue Steel, sady o síle .011-.052. Svou hlavní kytaru má podladěnu o půl tónu (čili do Eb, Ab, db, gb, b, e1b), model McCarty má potah navíc přeladěn do dropped-D ladění (neboli do Db, Ab, db, gb, b, e1b).

Krabičky si na pódiu obsluhuje sám, jeho technik má na starosti přepínání mezi čistým a zkresleným zvukem.

Pódiové sestavy slavných kytaristů - Dave Baksh
Pódiové sestavy slavných kytaristů - Dave Baksh
Psáno pro časopis Muzikus