Pódiové sestavy slavných kytaristů - Greg Tribbett

pódiové sestavy slavných kytaristů - Greg Tribbett
pódiové sestavy slavných kytaristů - Greg Tribbett

Sestava Grega Tribbetta, člena nadupaných Mudwayne a Hellyeah, zcela nepřehlédnutelného jak po stránce hudební, tak i z hlediska hodně osobité image, pochází z promo turné k desce Lost and Found. Na první pohled sice vypadá složitě, ale ve skutečnosti je nastavena pro využití dvou hlavních signálů, čistého a zkresleného. Zkreslený zvuk jde přes jednu hlavu VHT a obě hlavy Randall, z nichž první obsahuje modul XTC a druhá svým zapojením do efektové smyčky slouží v podstatě jen k zesílení již upraveného signálu k dalším dvěma bednám: "Tou kombinací získám jedinečný sound. Randall má jasnější, čitelnější tón, VHT naopak produkuje temný, těžký tón."

 

Ze všech krabic pracuje pouze s wah pedálem, phaserem a delayem: "Stejně je ale používám nanejvýš tak ve dvou třech skladbách."

Bedny nemá na jednom místě za sebou, ale jsou rozmístěny po obou stranách pódia pro bicí. Navíc je má vzhledem k propojení s hlavami zapojené zrcadlově. To znamená, že kupříkladu čistý zvuk z hlavy VHT jde do první bedny zprava (při pohledu na pódium) a do první bedny zleva na druhé straně pódia, druhá bedna zprava zní stejně jako druhá bedna zleva atd.: "Já nestojím na pódiu na jednom místě."

 

I když v jeho sbírce nalezneme celou řadu nástrojů včetně Gibsonů Les Paulů, Gibsonů Flyingů a Washburnů V, k jeho nejoblíbenějším patří Ibanezy, a to vedle řady S zejména kytary řady Artist (ARX300): "Mají nádherný zvuk, nízké action a hodně rychlý krk." Oba dva nástroje má osazeny snímači EMG-81 u kobylky a EMG-85 u krku a natahuje na ně struny DR Strings, sady o síle .011-.056. Celkovou tenzi těchto heavy sad vyrovnává podladěním celého potahu do drop-D ladění, sníženého ještě o tón (D-, G, C, f, a, d).

Psáno pro časopis Muzikus