Seřízeno, naladěno a nastaveno? - Signálový řetězec

Seřízeno, naladěno a nastaveno? - Signálový řetězec
Seřízeno, naladěno a nastaveno? - Signálový řetězec

Jak jsme si před třemi posledními „opakovacími“ díly avizovali, čeká nás další velké téma složené z několika menších podtémat, a sice (kytarový) signálový řetězec. Tedy po tom všem, kde jsme se zabývali elektrickou kytarou a všemi jejími detaily a zákoutími, nás bude zajímat opět vše, co se děje dál za ní. Tedy to, jak, čím a kde se zpracovává signál, který putuje dál připojeným jackovým kabelem.

Postupně bychom se tedy měli věnovat krabičkám, kabelům, efektům, multiefektům, procesorům, dnes oblíbeným simulacím všeho druhu a následně zesilovačům, boxům, jejich osazením různými reproduktory, veškerým možným propojením všeho možného atd. Čeká nás toho tedy opravdu ještě hodně, takže se máme na co těšit. :-)

Malý odskok: Jeden můj kolega z kapely mi asi dvakrát říkal: „Víš, mně tam v těch tvých článcích trošku vadí ti smajlíci...“ Já na to, že to jistým způsobem sice chápu, nicméně článek v Muzikusu není přece jen přímo odborná slohová práce, a proto je tam asi dál budu sem tam dávat, když pocítím, že je třeba situaci malinko odlehčit a navodit jiný než „oficiální“ tón. Koneckonců, s tím jsme do toho na začátku našeho seriálu přece šli, že ano? :-)

Tedy i v tématech následujících nebude situace jiná. Vše se budu snažit podat z pohledu vlastních i sdílených, ale současně rozumných a ověřených zkušeností, z pohledu jakéhosi zdravého selského rozumu a jisté logiky věci. Opět zdůrazňuji a oznamuji jakoukoliv „nenapojenost“ na žádného výrobce či prodejce, tzn. že mám rád Fender i Gibson, Marshall, Vox i Engl, krabičky Boss i TC Electronic atd., všem nejmenovaným se nyní omlouvám. Tím samozřejmě nevylučuji, že mám mezi značkami a produkty své potenciální oblíbence a favority, s tímto mým názorem vás pravděpodobně vždy nenásilnou formou seznámím, ale současně upozorňuji, že nic nebude nikdy bráno dogmaticky.

S přihlédnutím na výše uvedený text je. nebo může být. celá situace na poli aktuálně používaných kytarových produktů velmi individuální a osobní záležitost. Muzikanti jsou zpravidla, myšleno samozřejmě v dobrém, éterické a různým pocitům značně podléhající duše, často věřící i mylným názorům, které jim někdo spřízněný důvěryhodně interpretuje. Proto se budeme, stejně jako v minulých dílech, snažit vyvrátit i některé mýty a omyly, jež mezi nimi úspěšně kolují a bývají, byť často z nepochopitelných důvodů, posouvány stále dál a dál. Myslím, že co se kytary samotné týče, jsme si jich v minulých dílech již několik uvedli a pojmenovali. A samozřejmě - pokud si již něco takového takto vyvrátíme, tak to bude mít vždycky reálné opodstatnění, nikdy to nebude jen proto, že to právě teď tvrdím já nebo můj dobrý známý Jarda, co tomu ale fakt rozumí. :-)

Tedy příště začínáme.

Psáno pro časopis Muzikus