Galerie slavných krabiček - TECH 21 SANSAMP CLASSIC, BOSS MT-2 METAL ZONE

Galerie slavných krabiček - TECH 21 SANSAMP CLASSI
Galerie slavných krabiček - TECH 21 SANSAMP CLASSI

TECH 21 SANSAMP CLASSIC

První uvedení: 1989. I když už od prvního uvedení tohoto v podstatě D.I. zařízení uplynulo 16 let, stále patří k těm nejlepším krabicím svého druhu. Dovede se nejen v předdefinovaných nastaveních přiblížit zvukům aparátů osmi vyhlášených značek (Fender Bassman, Mesa/Boogie, Marshall...), ale ve spojení s lampovými aparáty či preampy dokáže vaše tubes pořádně nakopnout a vytáhnout z nich tak maximum jejich vlastností. Jednotlivé mody se mohou dále upravovat včetně větší citlivosti na středové frekvence, zjemnění výšek, zvýraznění basů atd.

Samozřejmě, že výsledný zvuk krabice, zapojené přímo do pultu či nahrávacího zařízení, se nedá srovnat s charakteristikou lamp (zejména z hlediska dynamiky), ale ve spojení s nimi podává překvapivě dobré výsledky. Obecně se pak traduje, že nejlépe se vlastnosti tohoto pedálu projeví ve spojení s jakýmkoli i tím nejlevnějším lampovým preampem.

I když převažuje názor, že se SansAmp hodí spíše do studia, nemalá řada kytaristů ho používá i na jevišti.

Galerie slavných krabiček - TECH 21 SANSAMP CLASSI
Galerie slavných krabiček - TECH 21 SANSAMP CLASSI

BOSS MT-2 METAL ZONE

První uvedení: 1991. I když není tato krabice určena jen pro vyznavače metalově extrémních zkreslení, v každém případě nad ní počátkem devadesátých let zajásali všichni ti, kteří si libovali ve výrazném nakreslení signálu včetně zvýraznění výšek a basů za současného potlačení středů. Ve srovnání s ostatními distortiony Boss (např. DS-1, DS-2 nebo OS-2) produkuje více roztřepený signál, na rozdíl od neprávem přehlížené krabice HM-2 Heavy Metal je při standardním nastavení zkreslení méně nosné, ale o to více brutálnější. Při vzájemném vztahu třípásmového ekvalizéru a knoflíku Drive se ale dá dosáhnout takových barev, které mohou oslovit i stylově odlišnější kytaristy.

Psáno pro časopis Muzikus