Galerie slavných multiefektů - T.C.Electronic G-Force, Zoom 1010

Galerie slavných multiefektů - T.C.Electronic G-Force, Zoom 1010
Galerie slavných multiefektů - T.C.Electronic G-Force, Zoom 1010

T.C.Electronic G-Force

Právě tímto modelem se dánská firma T. C.Electronic dokázala na začátku druhé poloviny devadesátých let etablovat na tehdy už značně rozbouřeném trhu těchto zařízení. G-Force se po svém uvedení setkal s velkým zájmem už jenom díky velmi dobrým parametrům jednotlivých efektů a zejména pro přehledné a uživatelsky přívětivé uspořádání displeje, což bylo neocenitelné zejména při vytváření sestav efektů a jejich vzájemného řazení. Mezi kytaristy se G-Force stal oblíbeným i pro dobré zvukové vlastnosti wah-efektu (z tohoto hlediska se podobným ohlasem mohli pochlubit pouze DigiTech a později Boss).

I přes tyto kvality však G-Force přišel pozdě. Doba postoupila k intuitivnějšímu ovládání knoflíky a rychlejším nastavením, pro hračičky se zvukem se na trhu pak prosadily stále více programovatelné procesory, takže následný boom vintage krabiček na jedné straně a modelerů na straně druhé nakonec odkázal tento model na vedlejší kolej.

Galerie slavných multiefektů - T.C.Electronic G-Force, Zoom 1010
Galerie slavných multiefektů - T.C.Electronic G-Force, Zoom 1010

Ovšem ti, kdo s ním někdy pracovali, mi dají za pravdu, že se vyplatilo proniknout do tajů jeho nastavení...

 

Zoom 1010

Japonci dokázali vždy velmi rychle reagovat na potřeby trhu. A vlna zoom-tsunami, která doslova zaplavila světový trh s "mulťáky", je toho důkazem. Tvůrci tohoto modelu nabídli nejen předpokládaný soubor efektů, ale vystihli již v první polovině devadesátých let neduh těchto a podobných zařízení, totiž velmi úzké možnosti nastavení barev zkresleného zvuku. 1010 tedy přišla s šestnácti různými typy zkreslení, což už ji jenom pro tuto skutečnost udrželo v nabídce firmy až do přelomu tisíciletí. Uživateli, toužícímu po trochu přirozenějších barvách, ale dalo mnohdy značnou práci odbourat z jednotlivých presetů všechny ty "načinčanosti".

Psáno pro časopis Muzikus