Behringer Tube Overdrive TO 100 - klasická kytarová krabička

Behringer Tube Overdrive TO 100
Behringer Tube Overdrive TO 100

Jedná se o klasickou kytarovou krabičku fialové barvy na zem, se třemi potenciometry Drive, Tone, Level a červenou ledkou signalizující provoz. Bohužel je šasi efektu celé z plastu, což by se při hrubším zacházení na podiu mohlo vymstít. Rovněž přístup k baterii mi přijde dost nepraktický. Musíte zatlačit na dva čepy po stranách šlapky, ta vyskočí, a pak se dostanete dovnitř (zlatý Boss či Ibanez). Proto je lépe použít adaptér. Zdířka pro napájení je na pravém boku vedle jackového vstupu.

Ale věnujme se zvuku. Už podle názvu (a popisu výrobce na obalu) by se z této krabičky měl linout tučný zvuk lampového charakteru s dlouhým sustainem. Nutno říct, že se tomu skutečně blíží, zejména při nižším nastavení Drive (od nuly tak do dvou třetin záběru), je zvuk příjemně středový, plný a mírně nakomprimovaný, podobně jako u lamp. A přitom je jasný a konkrétní. Za hranicí dvou třetin Drive se už začíná zvuk slévat (hlavně při doprovodu). Nastavení "všechno doprava" bych proto nedoporučil. Nicméně při sólech ani vyšší hodnota zkreslení není na závadu. Jen ten sustain mi tam trochu chybí. Zvuk sám o sobě moc netáhne, takže vám toho moc neodpustí. Výšky a basy je možné doladit potenciometrem Tone. S tím je třeba si pohrát, hlavně u většího zkreslení, aby zvuk nebyl zastřený nebo naopak pichlavý. Středy jsou nastaveny pevně a myslím, že jich je dost. Potenciometrem Level nastavujeme výstupní úroveň signálu. Nebyl by na škodu o něco větší rozsah.

O téhle "fialce" bych řekl, že to není žádný metal masakr, pořádné "dži-dži" s ní rozhodně nenaděláte. Vcelku příjemný charakter zkreslení ji předurčuje do méně hřmotných žánrů - blues, bigbít, rock nebo tam, kde postačí malé zkreslení, popřípadě jako dokrmovač stávajícího zkreslení. Tam bych ji viděl jako přínos. Pozitivní rovněž je, že TO 100 respektuje dynamiku vaší hry i charakter vaší kytary.

V obchodech je k mání za 791 Kč.

Psáno pro časopis Muzikus