Behringer V-Tone Acoustic ADI 21

Behringer V-Tone Acoustic ADI 21
Behringer V-Tone Acoustic ADI 21

Jsem už pamětník. Paradoxní je, že se jím člověk stává přesně v době, kdy začíná zapomínat. Nebojte se, na to jsem nepřišel já. Řekli to jiní dávno přede mnou, tak to musí být pravda. Málem jsem už zapomněl na doby, kdy snímání a nazvučování akustických nástrojů býval problém kvůli neustále hrozící zpětné vazbě, chabě fungujícím ekvalizérům a slabým snímačům. Naštěstí pokrok se nedá zastavit, a tak se v poslední době objevila na trhu celá řada DI boxů, externích předzesilovačů a bohatě vybavených ekvalizérů. Jedním z novějších produktů tohoto druhu je i Behringer V-Tone Acoustic ADI 21, který bych vám rád představil.

ADI 21 je kompaktní kovové zařízení, na jehož předním panelu se nachází nožní hlavní spínač a dva šoupátkové ovladače (Pad - možnost omezení výstupního signálu o 20 dB a Gnd Lift - odepínání uzemnění přístroje pro odstranění brumu). Dále zde najdeme potenciometry ekvalizéru (Treble - výšky, Bass - basy a dvojí nastavení středů - hlavní Mid, jenž ovládá hlasitost středů v rozsahu 12 dB a Mid Freq, což je nastavení středových frekvencí, ve kterých se chceme pohybovat), potenciometr Level ovládající celkovou výstupní hlasitost a potenciometr Blend, určující, přes který ze zde simulovaných okruhů prochází signál (k dispozici je lampový nebo mikrofonní emulátor). Na zadním panelu najdeme běžný nástrojový vstup, symetrický výstup (mix, recorder) a výstup pro zesilovač nebo kombo.

Při použití s elektroakustickou kytarou mě zvuk přístroje příjemně překvapil, hlavně ony výše zmíněné středy jsou vítaným přispěním, basy znějí plně a měkce, jen výšky by snad mohly být o malinko výraznější.

Nejvíc mě však bavilo spojení ADI 21 s elektrickou kytarou. Jsem totiž uživatelem lampového, sice velmi obstojného, nicméně jednokanálového komba. Zesílení potenciometru Level více než na polovinu znamenalo syrové zkreslení bez ztráty barvy a dynamiky zvuku.

ADI 21 by měl pomáhat i basistům a dokonce i hráčům na klávesy. Možnosti jsou pak velice podobné, další zajímavou možností je zapojení do efektové smyčky mixpultu a využití při kopírování nahraných stop s jiným zabarvením zvuku.

Behringer ADI 21 je dobrý pomocník pro přenos věrného, poctivého zvuku. Není dokonalý a ani být nemůže. Technika dneška slouží spíše k maximálnímu využití lidských možností a vložené energie. Jednoduše řečeno, krabička to za vás nezahraje, zvuk je ve vašich rukou, hlavě a srdci. Proto jdu cvičit, s tímhle Behringerem to půjde zase o trochu lépe. Cena je 1128 Kč včetně DPH.

Psáno pro časopis Muzikus