Rock House - Doug Wimbish - New Dimensions for Bass

Rock House - Doug Wimbish - New Dimensions for Bass
Rock House - Doug Wimbish - New Dimensions for Bass

Bassové DVD, o kterém si dnes budeme povídat, odkryje něco z tajů hry Douga Wimbishe, baskytaristy legendárních Living Colour. Již název trochu napovídá, že Doug se nebude držet zpátky a předvede jak hrát na basu, když nemusíte hrát basu, což lidi kteří vědí, o koho jde, bezpochyby ocení.

 

Ještě než začnu psát, co konkrétně lze na DVD slyšet a vidět, musím se zmínit o systému, jakým je škola koncipována. Systém se jmenuje Rock House Method a spočívá v tom, že kromě DVD s video školou naleznete uvnitř i heslo, díky kterému se můžete přihlásit na internetové stránky rockhousemethod.com, kde lze stáhnout další podpůrné materiály, jako například tabulatury, mp3 s doprovodem pro play along. O tom, jaké podpůrné materiály lze stáhnout, se dozvíte během sledování školy, kdy na určitých místech se objeví ikona značící, že na stránkách lze získat materiál, který pomůže s výukou právě probírané látky. V obalu DVD je také k dispozici malá brožurka s tabulaturami, což výrazně zjednodušuje práci při odposlouchávání a odkoukávání.

 

Vlastní videoškola začíná poměrně obligátně laděním, ukázkou durové a mollové stupnice a rozložených kvintakordů. Posléze vám ale Doug předvede zajímavější ukázky ze své kuchařky, jako jak hrát umělé flažolety převážně pomocí pravé ruky, různé zlepšováky při hraní akordů a intervalů, simulování jiných nástrojů (bicí, kytara, klávesy) pouze na basu, velmi osobitý flamengo slap, a hlavně všechny tyto technické vychytávky předvede i s použitím efektů, které k jeho hře neodmyslitelně patří a které Doug také důkladně popíše. Vše je předvedeno velmi přehledně za použití obrazu v obraze, kdy kromě hlavního záběru, jenž je zaměřen například na levou ruku, je v pravém dolním rohu malý obraz, kde lze vidět práci pravé ruky či nohy obsluhující efekty. Několik lekcí je zaměřeno na teorii stavby linek do hip hopu, funku a rocku. Ty jsou podpořeny velmi povedenými praktickými ukázkami sehrané rytmiky, neb za bicími zde není nikdo jiný než Will Calhoun. Hip hopu je pak věnována ještě jedna kapitola, kde Doug obecněji popíše jak vytvořit dobrý hip hopový groove a podělí se o své zkušenosti člověka, který stál u zrodu tohoto stylu.

 

Celkově si myslím, že je tato škola velmi povedená. Osobně mám styl Dougu Wimbishe rád a zde jsem se dozvěděl hodně z věcí ohledné jeho hry, které mi předtím vždycky vrtaly hlavou. Pravda, škola je hodně specificky zaměřená, rozhodně není vhodná pro začátečníky a hráči, kteří ve hře Douga Wimbishe zalíbení nenašli, ji asi také neocení, ale ti taky nejsou cílovou skupinou. Název mluví za vše. Pokud máte rádi Living Colour a chcete, aby něco z basy Living Colour bylo slyšet i u vás, vřele doporučuji.

Psáno pro časopis Muzikus