John Good, viceprezident firmy DW

Díky bubeníku Petru Kudibalovi se mi povedlo kontaktovat ředitele firmy DW.

Jaké dřevo se používá na DW?

Na většinu částí používáme hlavně javor, líbí se nám jeho dlouhá vibrace, doznívá pěkně a dlouho. Používáme také břízu, ta má také pěkný říz (průraznost) a rychlejší vibraci než javor, ale kratší poměr dozvuku. Toto jsou dva druhy dřev, které používáme pro zvuk našich bubnů, nezapomeň však, že máme mnoho různých dřev, která používáme na vnější vzhled.

Kde vybíráte dřevo?

Dostáváme většinu javoru a břízy z Michiganu a Wisconsinu v Americe. Pokud jde o dřevo, které používáme na exotickou povrchovou úpravu, přichází z celého světa.

V čem se liší DW od konkurence?

Největší rozdíl mezi dalšími značkami a DW je v tom, že my porovnáváme barvu zvuku našich bubnů, všechny soupravy jsou mnou osobně vybírány, tzv. žijí společně v sadě v průběhu celého výrobního procesu. Také každá sada je označena příslušnou relativní výškou tónu (laděním) uvnitř bubnu. To slouží jako odkaz (pomůcka), kam až se může ladit spodní rezonanční blána. Horní úderné blány by měly být laděny o půl kroku nebo i výš v závislosti na rychlosti toho, kdo na ně hraje. Také ladíme každý buben ještě před tím, než je zabalen a poslán.

Nějaké zajímavosti a zvláštnosti?

Vedle ručního výběru lícní dýhy a porovnávání zvukových vlastností máme proces stavby floor tomů a basových bubnů více zaměřený na spodní konec. Toho je docíleno otočením poslední vnitřní vrstvy korpusu vertikálně. Díky tomu je napětí na vnitřku eliminováno, čili sníží se výška tónu. Máme také řadu bubnů zvaných VLT (vertical low timbre). Korpusy jsou z osmi vrstev bez obručí (hoops). Vnější a nejvnitřnější vrstva jsou vertikální a mezivrstvy jsou laminovány do kříže. To s sebou nese extrémně nízké zvukové zabarvení korpusu a umožní hráči hrát na malé bubny s hlubším, větším profilem zvuku.

Jak dlouho trvá výrobní proces?

Výrobní proces bubnů je zpravidla pětitýdenní cyklus.

Jaké jsou varianty a metody výroby povrchových úprav?

Povrchovou vrstvou je náš laminovaný "navinutý" (také ve významu zabalený, ovinutý) povrch. Toho je dosaženo přesahem na středu a silnějším obroubením vrchu i spodku korpusu. Náš matný olejový povrch (Satin Oil) je de facto proces založený na vodou ředitelných barvách a čirých matných vrchních nátěrech. Lakovaný povrch je dělán na bázi polyesteru, polyuretanového laku a posléze polyuretanové čiré vrstvy. Náš nejnovější povrch je ten, který nazýváme Hard Satin. Nejprve se nanáší barva, pak polyesterový povlak, který je základem pro hedvábnou hladkost, a nakonec se aplikuje tvrdá vrstva tajného složení.

Psáno pro časopis Muzikus
Tagy