Vox AD50VT-XL - simulace a digitální efekty made in Vox

Vox AD50VT-XL - simulace a digitální efekty made in Vox
Vox AD50VT-XL - simulace a digitální efekty made in Vox

Dnes si představíme kombo z řady Valvetronix. Tyto aparáty si kladou za cíl být digitálními modelingovými aparáty, jež by vyhovovaly nárokům současných moderních kytaristů a nabídly jim škálu zvuků od těch krystalicky čistých až po nejhutnější hi-gainy.

K tomu, že to není nic lehkého, se na webových stránkách přiznává i realizační tým Voxe. Takže pojďme na to a podívejme se, co nám přináší tento model výkonem umístěný doprostřed řady.

 

Popis

AD50VT–XL je velmi robustní kombo s precizním zpracováním a dvěma dvanáctipalcovými reproduktory. Je osazeno duální triodovou lampou 12AX7 (ECC83), která je využita v koncovém zesilovači v technologii Valve Reactor. Dále disponuje sofistikovanou modulací jedenácti různých typů zesilovačů, od klasických legend až po současné moderní. Efektová část je vybavena jedenácti efekty (viz tabulku). Nastavení komba si můžete uložit do programu, kde se vám zároveň uloží nastavení kanálů Ch1 a Ch2, mezi nimiž můžete přepínat buď footswitchem (VFS2), nebo z hlavního panelu. Na zadním panelu naleznete výstup pro externí box (8 Ω), konektor pro footswitch, výstup na sluchátka nebo linku a ovladač Power Level, který je schopen řídit výstupní výkon v rozmezí 0,15 až 50 W. Ovladače na hlavním panelu po řadě nalezneme tyto: Amp (volič simulace), Gain, Volume, Treble, Middle, Bass, Effects (volič digitálních efektů) a Master (který není programovatelný). Dále jsou zde prvky sloužící k programování a dalším funkcím: Preset, Manual, Ch1/Ch2, Channel Program, Write, Tap, Edit 1 a Bypass.

 

Zvuky simulací

Voxe jsem nejdříve prozkoušel tak, že jsem vybíral typy zesilovačů (Amp) s kytarou Ibanez a se snímači DiMarzio PAF Pro.

 

Glass – jedná se o čistý zvuk, s velmi temným basem a křišťálovým „cinkem“ na výškách, který netahá za uši; ideální pro hru prsty.

Funked – bluesový zvuk; při větším ataku je slyšet jemné zkreslení na basech, velmi dobře vynikne při hře na singly a drží pěkně tón.

Buzzsaw – grunge zvuk s plnými středy a dobře vyváženými ostatními pásmy, aniž by bylo nutné cokoli nastavovat. Kdo má rád AC/DC, tak to je přesně ten zvuk, plný, s dobrým sustainem a přesto malým zkreslením.

Crunched – klasický Vox, postavený na středovém zvuku s velmi přírodním overdrivem, myslím, že tady se velmi uplatňuje technologie Valve Reactor.

Thrashed – celolampový master volume jak vyšitý z osmdesátých let, méně středů, větší distortion a pevné basy, zvuk dobře reaguje při zatlumení strun.

Raged – větší gain, méně středů a více agrese. Metalový zvuk dobře reagující na potenciometr kytary, při stažení funguje hra akordů.

Modern – agresivní, vhodný pro podladěné kytary a sedmistrunky; moderní plný zvuk s brilantními výškami a „macatým“ basem.

Fluid – podobný zvuku Modern s méně basy; jako když vyndáte ze zesilovače 6L6 a dáte tam EL34.

Molten – overdrive; silný gain a středy, výborný na sólo s úžasnou délkou tónu; vynikající ve spojení s efektem Octave.

Black – hi-gain, výborný na hraní akordů, které se vůbec se neslévají; trošku chemické středy a kratší sustain.

Damaged – ultra gain, silný zvuk s vařícím zkreslením, hodně chlupů jako na lampovém zesilovači.

 

Zvuky efektů

Octave – efekt přidává jednu spodní oktávu. Jejím přimícháváním lze docílit příjemného zvuku.

Compresor – při hře nezasahuje do zvuku a je velmi perkusivní a čistý.

Phaser – zní analogově a připomíná mi trochu MXR.

Chorus – neořezává špičky při umělých flažoletech; podobný jako používal Jake E. Lee u Ozzyho.

Flanger – klasický zvuk, hlavně pro moderní kytaristy; nastavování vlny je velmi plynulé a vkusné.

Tremolo – vynikající, dobře se nastavuje, neničí tón a nezasahuje do tónu ani akordového hraní.

Rotary – simuluje točení reproduktoru v boxu, rychlost lze automaticky ovládat stahováním a zesilováním potenciometru.

Delay – příjemně znějící, dobře nastavitelný, ale dle mého názoru je nejslabším efektem (1–1486 ms).

Reverb – pružinový hall (simulace), výborný; dají se ztlumit vysoké frekvence, aby netahal za uši, lze bezvadně a jemně nastavit.

 

Závěr

Vox AD50VT–XL je vynikající kombo s mnoha možnostmi nastavení, které lze uložit do paměti. Je to vždy věcí vkusu, názoru a potřeby hráče, ale dle mého názoru je vybaveno všemi dobrými, využitelnými a vkusnými zvuky i efekty, které se dají použít do všech stylů. Za super považuji, že jsou použitelné i firemní (přednastavené) zvuky, což u většiny výrobců nebývá. Vyzkoušejte, a třeba mi dáte za pravdu.

 

Info:

Vox AD50VT–XL je dvoukanálové a dvoureproduktorové (12“) kombo, se simulacemi kytarových aparátů, digitálními efekty a s možností uložení zvuků do paměti. Doporučená maloobchodní cena je 11 840 Kč.

 

Plus:

kvalita zvuků

univerzálnost a jednoduché ovládání

tremolo

zvukové možnosti

 

Mínus:

součástí dodávky není footswitch

delay

 

Technická specifikace:

Efekty: Octave, Comp, Comp + Phaser, Comp + Chorus, Chorus + Delay, Chorus + Reverb, Flanger + Reverb, Tremolo + Reverb, Rotary + Reverb, Delay a Reverb.

 

počet simulací aparátů: 11

počet efektů: 11

počet kanálů: 2

reproduktory: 2 x originál Vox (12“, 16 Ω)

výkon: 50 W do 8 Ω

samplovací frekvence: 44,1 kHz

AD/DA: 24 bitů

rozměry: 673 x 265 x 485 mm

váha: 23 kg

Psáno pro časopis Muzikus