Tech 21 Boost Fuzz - kytarový fuzz

Tech 21 Boost Fuzz - kytarový fuzz
Tech 21 Boost Fuzz - kytarový fuzz

Kdo by neznal legendární song Satisfaction. Málokdo však už zná příběh této písničky. Keith Richards se po jednom obzvlášť povedeném večírku probudil ve svém domě a v hlavě mu stále dokola zněla písnička ze snu, kterou se hned další den pokusil s Mickem a spol. zaznamenat do pásu. S výsledkem však stále nebyl spokojen. Pořád tomu něco chybělo. Zřejmě kdyby se cestou z frekvence nezastavil v hudebninách a náhodou tam neobjevil jednu zajímavou krabičku, nikdy by Rolling Stones tenhle song nevydali (Keith byl s původním záznamem tak nespokojený, že byl rozhodnutý písničku smazat). Byl to právě chlupatě zkreslený, tlustý a táhlý tón kytary, který tomu dodal originální „ksicht“. Satisfaction změnila pohled muzikantů na kytarové krabičky. Díky Keithovi (a později i Jimi Hendrixovi) se tak v druhé polovině 60. let stal fuzz povinným vybavením každého kytaristy.

 

A v čemže spočívá to kouzlo? V germaniu, respektive v germaniovém tranzistoru, který by měl tvořit srdce každého pořádného fuzzu. Ovšem pečlivě vybraného, jelikož nedbalým výběrem se dá vše pokazit. Ne však u Tech 21, zde je právě výběru germania věnovaná mimořádná péče, všechny fuzzy by tedy měly hrát podobně (dobře). Nevím, zda je to jen tím, ale tenhle fuzz hraje opravdu velmi příjemně, neagresivně, analogově, a přitom kapelou proleze jako nůž máslem. Agresivitu nemá zapotřebí, což je skvělé, protože často se setkávám s produkty, který právě „zřetelnost“ vykupují agresivnějším zvukem.

 

Co se provedení krabičky týče, nechci se příliš opakovat z minula (viz test Tech 21 Overdrive; Muzikus 11/2012), ale můžete si být jisti, že ani těžkou „Martenskou“ s kovovou špicí nemáte šanci krabičce „ublížit“. Jak by řekl „Emeričan“ „built like a tank“!

 

Fuzz náleží do řady Boost, tedy chcete-li „bůstrů“, které mají zvuk kytary (pořádně) nakopnout. Specialitou této série je spínač Boost, který přidá hlasitost bez nárůstu zkreslení, což je skvělé. Krom klasických ovládacích prvků jako Level, Tone a Drive, které snad nemusím popisovat, je tu ještě „poťák“ Sag, který značně mění charakter zvuku. Chlupatější psychedeliečtější, nebo konkrétnější, ostřejší? Je to jen na vás. Cena je vyšší, užitá hodnota však skvělá, kdo hledá klasický, neodfláknutý fuzz, měl by si tuhle krabičku rozhodně vyzkoušet.

Psáno pro časopis Muzikus