Pódiové sestavy slavných kytaristů - Billy Howerdel

Pódiové sestavy slavných kytaristů
Pódiové sestavy slavných kytaristů

Sestava tohoto kytaristy z A Perfect Circle, alternativní rockové superskupiny, vypadá na první pohled jako noční můra každého kytarového technika. Ale skutečnost není zase tak hrozná. Základem pódiového setu tohoto bývalého technika řady kapel (včetně Smashing Pumpkins, Tool a dalších) je vlastně MIDI footcontroller Lexicon MPX R1 s rackem MPX G2, stowattová hlava Marshall 1978 JMP Super Lead, upravená Davem Friedmanem a dvojice beden VHT: „Ostatní jsou jen takové doplňky,“ říká Mat Mitchell, Howerdelův technik. „Zajímavostí je pak upravená hlava s Master Volume, přepínání kanálů přes vstup a efektová smyčka, propojená z mixerem CAE. Základní zvuk je tak z velké části jen na kytarách a aparátu, další úpravy jsou pak posílány do smyčky. A pak tu vlastně nic moc není - čtyři efektové racky. To je vzhledem k řadě kytaristů vlastně až minimalistický, no ne?“

Howerdel si mj. hodně cení i kontroléru Lexicon: „Teď už není problém měnit zvuk během skladby třeba dvacetkrát. Nebýt mého technika, tak bych k tomu nikdy nepřistoupil, protože mi to připadalo dost futuristický. Ale je to dobrá pomůcka pro někoho, kdo nechce dupat po deseti krabičkách zároveň.“

Na les paulech si cení zejména zvuku: „Tyhle reissue modely mají hrozně příjemný krky. Na rozdíl od ostatních ročníků. A taky je to znát na zvuku. Celá kytara tak pracuje úplně dokonale - takovýhle zvuk nedostanete z žádný jiný kytary.“

Na les paulech má instalovány snímače Tom Anderson, typy H3+ u kobylky a H1- u krku. U strun Howerdel preferuje značku Ernie Ball, a to sady o síle .12, .16, .20 (hlazená), .32, .44, .56. Obě kytary jsou pak ve standardním ladění podladěny o tón a půl, tzn. do: Cchar1, Fchar1, H, e, gchar1, cchar1.

Psáno pro časopis Muzikus