Amptweaker SwirlPool - podlahový efekt spojující tremolo a vibe

Amptweaker SwirlPool - podlahový efekt spojující tremolo a vibe
Amptweaker SwirlPool - podlahový efekt spojující tremolo a vibe

Pokud jste dnes ráno škrábali okno u auta kreditkou jako já, možná jste si také uvědomili, že přišel podzim. Čas vypouštění bazénů. Věřím, že kdybych tenhle bytelný a těžký pedál od Amptweaker do bazénu hodil, metrovou dírou ho vypustím hodně rychle a vznikne stejný vír, který je zobrazený na jeho ocelovém šasi.

To v Cummingu v Georgii je právě po ránu příjemných jedenadvacet stupňů. Zaměstnanci butikové značky Amptweaker ráno neškrábali. V jejich sortimentu je kolem třiceti modelů našlapaných kytarových nebo basových pedálů. Jejich kvalitu a vynikající zvuk by mohl dosvědčit z těch u nás nejznámějších Bowieho kytarista Reeves Gabrels, Idolův Steeve Stevens nebo Adrian Belew z King Crimson.

Za vším stojí jeden šikovný chlap, který se jmenuje James Brown. Jestli vám to jméno přijde povědomé, je to ten, kterého můžeme znát z fotek, kde se drží kolem krku s EVH nebo Satrianim, protože s nimi spolupracoval na vývoji jejich aparátů v období, kdy pracoval pro Peavey. Období to bylo dlouhé, u Hartleyho pracoval už od osmnácti let a jako zvukový designer se podepsal pod jejich největší šlupky - Classic 50, Classic 30, DeltaBlues, 5150, Transtube a v současnější etapě Tripple XXX nebo právě JSX... Později působil u Kustomu například na vývoji hi-gainového aparátu DoubleCross, v Schecteru, a aktuálně ho najdeme s pájkou u Amptweaker skloněného nad ponkem pedálů SwirlPool, který si dnes proklepneme.

SwirlPool je efektový pedál, který v sobě spojuje efekty tremolo a vibe, vzájemně synchronizovaných s tím, že můžeme přepínat mezi dvěma rychlostmi, a má být velmi podobný lety osvědčeným obvodům, které byly běžné ve vintage zesilovačích ze šedesátých let. A tento čistě analogový pedál dokáže různým nastavením vytvořit mnoho různých typů známých modulačních efektů, stejně tak jako vytvořit další zvuky zcela nové.

Pedál je trochu těžší, šasi je ze silného ohýbaného ocelového plechu a podle mě je snad nezničitelný. Nukleární katastrofu, která vyhladí vše, přežije Keith Richards a tenhle pedál. Jedním footswitchem efekt aktivujeme, druhým volíme ze dvou nastavených rychlostí průběhu efektu. Zvolený režim nám signalizuje červená, respektive zelená, LED dioda. Potenciometrů najdeme na vrchní straně šest a mezi každým ještě pětici tahových přepínačů pro zvolení vždy ze dvou zvukových modů. Kovové potenciometry díky zkosení čelního panelu osvětlují LED diody, pokud efekt napájíme adaptérem. Bez jakéhokoli digitálu máme tak přehled, co máme kde nastavené. Na čelní straně nalezneme vstupy a výstupy dvou efektových smyček. Do pedálu můžeme tak jednoduše přidat další efekty, například zkreslení, čímž můžeme nastavený průběh signálu ještě obarvit!. Ten důvtip Jamese Browna... Efekt napájíme 18 V, adaptérem na boku pedálu, použít můžeme také dvě devítivoltové baterie. A vysouvací dvířka a na magnet na spodní straně efektu pro vložení baterií - lahůdka pro nástrojaře... Po jejich otevření nalezneme také ale přístupný trimer Ramp a dva další drobné přepínače, kterými můžeme přepnout Pre a Post u první efektové smyčky, a druhý, který vypíná možnost druhé rychlosti Tremola a také vypíná možnost druhé efektové smyčky, která by byla aktivní při zvolení druhé rychlosti. Efekt se zapíná a vypíná připojením kabelu do konektoru In, ale šetřit baterie v pedalboardu, kde budeme mít vše napevno, můžeme také kolébkovým přepínačem na vrchní straně efektu, kterým efekt vypneme.

Když vezmeme v potaz neskutečnou bytelnost efektu, ruční výrobu, dotaženost každého detailu končící podpisem Jamese Browna vlastní rukou na spodní straně a toho, co má tento člověk za sebou, asi nás nepřekvapí, že to hraje až neskutečně dobře. Zvuk je tlustý, čistý - ve smyslu konkrétní a perfektně jasný. Tremolo i vibe mají nádhernou barvu a analogovou teplost. Opět jeden z efektů, který nastavíte lehce a budete si přát ho nevypínat. I jen bez dalších efektů zařazených do smyček nastavíte nepřebernou škálu různých zvuků, vždy použitelných, i kdyby v přehnaném nastavení.

Pokud jde o dozvukové a modulační efekty, jsem jasným příznivcem Strymonu. Za to bych se skoro pral... SwirlPool mi, přiznám se, trochu nabořil tenhle svět. Ten Strymon nebudu rozhodně přehodnocovat, ale Amptweaker mi nabídl další pohled na věc. SwirlPool sice nenabízí možnosti výhod digitálu, ae věřím, že se nerouhám, když napíšu, že z analogu vytěžil úplné maximum. Musím uznat, že tenhle efekt je pro mě velkým překvapením. Smekám klobouk před těmi, kdo ho vymysleli a vyrábějí. Protože udělali něco hrozně dobře.

 

Info:

Amptweaker Swirl Pool je podlahový efekt, který můžeme použít na kytaru, baskytaru, klávesy, a který v jednom zařízení spojuje efekty tremolo a vibe. Můžeme přepínat mezi dvěma rychlostmi vlnění a do dvou interních efektových smyček přidat další efekty, který výsledný zvuk ještě dobarví. Cena je 10 357 Kč.

 

Plus:

zvuk

nezničitelnost

možnosti nastavení

dvě integrované efektové smyčky

nastavení pre/post ve smyčce 1

provedení zásuvky na baterie

konektory smyček na čelní straně

 

Mínus:

tak, efekt je trochu těžší, ale jsou i těžší...

 

Technická specifikace

vstupní impedance 240 kΩ
výstupní impedance 1 kΩ
napájení 2x 9V baterie, 18V adaptér
odběr 43 mA (baterie)/62 mA (adaptér)
rozměry 14,3 x 12,7 x 5,4 cm

 

Web

https://amptweaker.com/swirlpool/

Psáno pro časopis Muzikus