Pódiové sestavy slavných kytaristů - Michael Amott

pódiové sestavy slavných kytaristů - Michael Amott
pódiové sestavy slavných kytaristů - Michael Amott

Roku 2005 měl Michael Amott na pódiu putovního festivalu Ozzfest daleko menší sestavu, než s jakou jezdí v dnešní době. Jak poznamenal jeho technik, těch nakonec vyhrazených dvacet minut hraní "... jsme sfoukli několika krabičkami a jedním stackem."

 

Současná sestava tohoto leadera velmi schopně našláplých Arch Enemy je založena na plně programovatelném MIDI kontroléru Providence, ze kterého jsou ovládány všechny ostatní efektové jednotky: "Nemám rád všechny ty multiefekty a tak," říká Amott. "A navíc jsem si již na své staré krabičky zvykl, takže se musel vymyslet způsob, jak dát tohle všechno dohromady. Taky jsem už nechtěl neustále dupat po rozlehlém pedalboardu, dávat pozor, jestli se trefím na tu správnou krabičku, nezapomenout vypnout tu, kterou už nepotřebuju, zapínat jich třeba několik najednou... Tohle byl jedinej způsob, jak to vyřešit."

 

Amott si sice efekty přepíná sám, ale nezanedbatelnou část zanechává na technikovi: "Neexistuje pro mě nic horšího než představa, jak musím najednou rychle běžet přes celé pódium, abych sešlápnul ten správnej vypínač. V tomhle prostě spoléhám na něj."

 

Za povšimnutí stojí, že dva druhy krabic jsou zdvojeny, ladička Boss TU-2 a wah kontroler Jim Dunlop DCR-2SR. Jeden wah pedál je hned vedle PEC-2 a druhý je umístěn uprostřed pódia. Wah efekt je totiž výraznou součástí Amottovy hry, takže se nechce kvůli sepnutí pedálu příliš omezovat v pohybu po jevišti. TU-2 jsou rozmístěny tak, že jedna z ladiček je umístěna v racku a druhá je k dispozici také hned vedle Providence.

 

Na svůj signature nástroj ESP Ninja natahuje struny D`Addario o síle .011, .015, .018, .032, .044 a .059 a celý potah přelaďuje o celé dva tóny níž: C-, F, Bb, eb, g, c1.

Psáno pro časopis Muzikus