Pearl VBA Ltd. 2012 - speciální edice pro frankfurtský veletrh Musikmesse 2012

Pearl VBA Ltd. 2012 - speciální edice pro frankfurtský veletrh Musikmesse 2012
Pearl VBA Ltd. 2012 - speciální edice pro frankfurtský veletrh Musikmesse 2012

V dnešní době se snaží firmy ve všech oborech uchvátit zákazníka speciální slevou, akcí nebo produktem, aby byly úspěšné na konkurenčním trhu. Nejinak tomu bývá i u firem zabývajících se výrobou bicích.

Právě firma Pearl je v těchto akcích pravidelným účastníkem a její snaha dostat se zákazníkovi pod kůži v tomto dnes již přesyceném trhu je snad nekonečná. A jejími produkty, nejen v oblasti speciálních akcí, se jí to docela daří. Co je však pro nás zákazníky a uživatele těchto nástrojů důležité, je fakt, že zde opravdu platí za málo peněz hodně muziky. V tomto testu se seznámíme právě s řadou ve speciální edici, která byla připravena pro Evropu v rámci Musikmesse ve Frankfurtu.

 

Test

Abych byl konkrétní, jedná se vlastně o soupravy dvě s různým designem. Jedna má označení XTR46 a je ve své podstatě se šedivým lehkým „fadem“, ve kterém je nápis XTR46, a druhá nese označení Starry Nights. Ta je černá s efekty ohně. Povrch je vysoký lesklý lak. Jinak jsou naprosto totožné.

 

Rozměry bubnů jsou 22 x 18“, 10 x 7“, 12 x 8“, 14 x 12“, 16 x 14“. Snare je 14 x 5,5“. Všechny korpusy jsou ze šesti vrstev březové dýhy. Tím pádem jsou bubny i z praktického hlediska docela lehké. To však absolutně nemá negativní vliv na zvuk. Právě naopak. Rezonance a zvuková reakce korpusů je výborná. Vzhledem k tomu, že se jedná o břízu, jsou zde frekvenčně zdůrazněny basy. Zvuk testované soupravy byl podpořen ještě jejím osazením. Standardně již z výroby jsou tomy osazeny blánami Remo Pin Stripe, a i když já osobně moc tento typ blan nepreferuji, musím konstatovat, že pro tuto soupravu to je výborná volba. Zvukově jsou tomy a floor tomy velice plné a tónově barevné. Reakce na dynamiku je také dobrá. Na malém bubínku je Remo Ambasador a na basovém bubnu Remo Powerstroke 3. Zvuk bubínku a reakce struníku je velice dobrá. Laděním se dá i v této cenové relaci dostat z bubínku docela zajímavá škála zvukových barev, kdy například při přešponované bláně dostanete opravdu krátký vysoký funky zvuk, avšak stále s dostatkem basů. Je to právě díky použitému dřevu, tedy břízoe a jejím zvukovým vlastnostem.

 

Bříza používaná firmou Pearl má trochu jiné frekvenční průběhy než třeba u firmy Sonor nebo Yamaha. Přiznám se, že to trochu nechápu. Běžně má březový korpus lehce potlačené výšky a středy s převahou basů. U frekvenčního diagramu od firmy Pearl jsou pouze potlačené středy. Basy a výšky jsou na stejné úrovni. Toto je charakteristické pro javor. Není ovšem potřeba o tomto polemizovat.

 

Dřevěný bubínek je vlastně největší změnou v této speciální edici, na rozdíl od klasické řady Vision, kde je k dispozici kovový bubínek. Zvuk basového bubnu splňuje standardní požadavky, které jsou kladeny na jeho projev.

Pearl VBA Ltd. 2012 - speciální edice pro frankfurtský veletrh Musikmesse 2012
Pearl VBA Ltd. 2012 - speciální edice pro frankfurtský veletrh Musikmesse 2012

Na testované soupravě byla plná přední blána a vzhledem k tomu, že se jednalo o soupravu připravenou pro prodej, nemohl jsem udělat otvor do blány a experimentovat více se zvukem a hlavně tlumením. I přesto se mi zvuk a tón velice líbil, i když nejsem příznivec tohoto řešení a například při koncertní produkci je takový buben pro většinu zvukařů spíše problém. Co se týká mechanického zpracování, to je naprosto bez diskuze. Vše je jak má být. Pearl si drží již řadu let pověst jednoho z nejlepších hardware mezi konkurencí ostatních značek. Mechanika je chromovaná. Tomy deset a dvanáct mají po šesti ladicích šroubech, kotle čtrnáct a šestnáct po osmi. Snare má pouze osm ladících šroubů a basový buben také pouze osm. Uchycení tomů je přes ráfky díky ISS (Integrated Superstision Systém). Jako drobnou přednost bych chtěl uvést dostatečně dlouhé nožičky u floor tomů. Vzhledem k tomu, že jsem vyšší postavy a kotle si dávám dost vysoko, jsem to uvítal.

 

K soupravě je standardně dodávám hardware řady 890. Jedná se v tomto případě o stojan na hi-hatku , stojan na snare, pedál bez pevné základny a dva stojany na činely, na které si přes „clampy“ přichytíte tomy. Jeden je rovný, druhý klasická šibenice. Řada 890 je už docela masivní a bytelná. Drobným a nepohodlným nedostatkem je absence paměťových objímek na stojanech. To už bychom ale chtěli za málo peněz opravdu hodně, i když je to dost nepohodlné stále nastavovat výšku tomů při každém stavění soupravy.

 

Závěrem

Jedná se v tomto případě o soupravu z klasické řady Pearl Vision Birch s tím, že je zde dřevěný bubínek a jiná řada hardwaru. A jak jsem psal už výše - za málo peněz hodně muziky, to platí. V této cenové hladině se jedná opravdu o kvalitní nástroj a i vzhledem ke konfiguraci dvou floor tomů je to o to příjemnější. Samozřejmě v této cenové hladině je mnoho možností i u jiných firem a proto záleží pouze na vašem vkusu. V každém případě volba této soupravy není přehmatem vedle a nemusíte bát ani navštívit s touto řadou studio.

 

Info:

Řada Pearl Vision VBA je speciální edice pro frankfurtský veletrh Musikmesse 2012. Cena je pro oba modely 24 900 Kč.

 

Plus:

cena

zpracování

zvuk

design

dlouhé nožičky u floor tomů

 

Mínus:

osm ladicích šroubů u malého bubínku

absence paměťových objímek u stojanů

Psáno pro časopis Muzikus