Warwick ProFet 3.2 a WCA 411-4 Pro - Fet! A o tom to je

Warwick ProFet 3.2 a WCA 411-4 Pro - Fet! A o tom to je
Warwick ProFet 3.2 a WCA 411-4 Pro - Fet! A o tom to je

Firmu Warwick asi netřeba sáhodlouze představovat. Už jen proto ne, že v současné době pokrývá plnou šíři sortimentu na trhu baskytar a basových aparátů. Od těch nejlevnějších, určených pro úplné začátečníky, až po ty nejdražší a nejkvalitnější, určené profesionálům a vůbec všem těm, kteří kladou na zvuk vysoké nároky.

Přiznám se, že jsem se trochu vyděsil, když mě redakce požádala o test hlavy a kabinetu Warwick. Nejenže jsem byl nucen si tenhle aparát vzít domů, což znamená do činžáku na Vinohradech, ale navíc je to i můj první test. Nu což, pánbůh s námi...

 

Do tohoto testu jsem šel s velkým očekáváním. Nejenom kvůli výše zmíněným důvodům, ale i proto, že mě docela zajímalo, jak může takový zesilovač s bednou, obojí za velmi nízkou cenu, hrát.

Nicméně nejdřív bych se chvilku věnoval popisu obojího.

 

Technická data – hlava

Hlava nese označení Warwick ProFet 3.2 a k dispozici jsem měl její rackovou verzi (pro informaci, existuje i verze „S“, kdy je celý zesilovač již zamontován do racku s větracími mřížemi a potažen černým kobercem, přední a zadní panel samozřejmě potažené kobercem nejsou :-)

Výkon hlavy je 300 W do 4 Ω. Rozměry jsou 90 x 480 x 340 mm a hmotnost je jen deset kilo. Přesto působí solidním dojmem, hlava je ze stran a shora opatřena „děrováním“ kvůli lepšímu chlazení.

 

Na předním panelu najdeme ovládání vstupní citlivosti (Gain) a celkovou hlasitost (Master). Dále je to (zleva) vstup (Input), zapínání kompresoru (Compressor) a ovládání jeho úrovně (Comp. Rate), zapínání nastavení obrysů tónu, totiž průběhu ekvalizační křivky (Contour) a samotné ovládání nastavení (Cont. Grade), dále čtyřpásmový ekvalizér (Bass, Low Mid, High Mid, Treble), tlačítka pro zapínání jak zvýraznění basů (Deep), tak zvýraznění výšek (Bright), tlačítko pro funkci Mute (zaboha jsem si nemohl vzpomenout na nějaký příhodný český ekvivalent tohoto slova – ztišení se mi zdá nevhodné – a výstup pro sluchátka (Phones).

 

Zadní panel je vybaven tlačítkem On/Off, Ground Lift (s funkcí uzemnění pro omezení brumu), výstup pro ladičku (Tuner), linkový výstup (Line Out), vstup a výstup pro efektovou smyčku (Eff. Send, Eff. Ret), tlačítko Pre, které umožňuje poslat signál nástroje neovlivněný nastavením korekcí, k tomu je i výstup zvaný DI Out. A nakonec jsou to dva výstupy do beden, jeden na jack a jeden typu speakon.

 

Technická data – kabinet

Kabinet, typové označení WCA 411–4 Pro (4 Ω) a o rozměrech 670 x 620 x 490 mm, je určen pro výkon až 600 W. jeho hmotnost je 39 kg. Je osazen čtyřmi desetipalcovými reproduktory o rezonančním kmitočtu 35–3500 Hz a jednou regulovatelnou hornou s frekvenčním rozsahem 1,2–20 kHz. Je také vybaven třemi basreflexovými otvory. Pro lepší přesun jsou k boxu připojena ještě čtyři kolečka (mohou ale nemusí být).

 

Zvuk

Tolik k popisu, a nyní se pojďme věnovat té zajímavější části, totiž zvuku. Jedná se o část čistě subjektivní, na rozdíl od části předešlé, takže to berte s určitou rezervou.

 

Při samotném zkoušení mě potěšily hlavně ovladače Compressor a Contour. Na výsledný zvuk měly nejzásadnější a dalo by se říci i nejpozitivnější vliv. Naopak zklamáním pro mne byly Deep a Bright. Zatímco kompresor hezky srovnával zvuk a Contour dodával tónu výrazové zabarvení – od hezky kulatého basového až po ostřejší a výraznější tón, Deep a zejména Bright jakoby měly za úkol zdůraznit to horší na zvuku. Deep sice zdůraznil basy, jak je jeho úkolem, ale přeci jen se začaly tóny trochu slévat, a Bright zvýraznil spíše nepříjemné frekvence zvuku, navíc po zapnutí Bright začala horna nelibě „syčet“.

 

U tónu jsem zastáncem zvýrazněných basů a výšek a lehce potlačených středů a musím uznat, že při takhle nastaveném ekvalizéru a v malé míře použitém kompresoru mi celý aparát hrál nejlépe. Trochu mi též vadilo, že při větších hlasitostech (rozuměj od nastavení 6 a výše na Gain a Master) se tóny začaly slévat a zkreslovat, jakoby byly reproduktory zahlceny. Nicméně toto nebylo až tak markantní.

 

Shrnutí

Co říci závěrem? Za tu cenu velmi slušný aparát, vhodný zejména pro klubová hraní, dá se použít ale i na větší pódia, kde je potřeba odpovídající výkon. Určitě je vhodný i do zkušeben, v kapele se bez problémů prosadí (pokud kytaristé nemají „marshallovské“ stěny). A doporučil bych ho spíše rockověji zaměřeným baskytaristům. Do studia bych si ale raději pořídil některý z vyšších modelů zesilovačů Warwick.

 

Info:

Warwick ProFet 3.2 je basový zesilovač o výkonu 300 W/4 Ω, Warwick WCA 411–4 Pro je basový kabinet 600 W/4 Ω. Doporučená maloobchodní cena za ProFet 3.2 je 8859 Kč a za WCA 411–4 je 16 459 Kč včetně DPH.

 

Plus:

cena

výkon

funkce compressor a contour

 

Mínus:

horna

zahlcování ve vyšší hlasitosti

 

Technická specifikace:

Zesilovač ProFet 3.2

výkon: 300 W

rozměry: 90 (v) x 480 (š) x 340 (h) cm

váha: 10 kg

výstup pro repro: 1 x jack; 1 x speakon

výstup pro sluchátka: ano

efektová smyčka: ano

lampy/solid state/mosfet: Mosfet

 

Bedna WCA 411–1 Pro

výkon: 600 W

impedance: 4 Ω

reproduktory: 4 x 10”

horna: ano

rozměry: 670 (v) x 620 (š) x 490 (h) cm

váha: 39 kg

vstupy: 2 x jack

bassreflex: tři tubusy

Psáno pro časopis Muzikus