Warwick ProFet 5.2 a ProFet 3.3 - výkonné zesilovače nižší třídy

Warwick ProFet 5.2 a ProFet 3.3 - výkonné zesilovače nižší třídy
Warwick ProFet 5.2 a ProFet 3.3 - výkonné zesilovače nižší třídy

Tyhle dva warwickovské zesilovače přistály před časem na mém prahu a nezbylo mi než oba německé bratry podrobit různým testům. Předem musím ctěného čtenáře upozornit na největší slabiny obou, které jsem důmyslnými testy odhalil. Nejhůř dopadly oba v testech plaveckých, HIV testy kupodivu negativní a kafe vaří jen velmi neochotně.

Popis

Oba zesilovače řady ProFet jsou opravdu rodní bratři. Důvtipnějším z vás jistě není nutno vysvětlovat, že číselné označení před tečkou dává tušit výkon a za tečkou nastiňuje, kolikrát už byl model inovován. Tedy hurá, bingo, 5.2 je výkonnější a 3.3 je mladší. Jinak jsou technické proporce obou stejné. Pět dvojka produkuje 500 W do 4 Ω, 3.3 o dvě stě wattů míň.

Stejný je i vzrůst obou, spokojeně jim každému stačí byt o velikosti 2 HU racku. Váha je skoro podobná, přední i zadní panel jsou navlas stejné. Jak je u Warwicků této série zvykem, panely jsou z černého matného plechu, přednímu dominují dvě chromovaná ucha. Největší knoflíky vlevo i vpravo ovládají Gain a Master. Ledky jsou malé, zato dost výrazně zářící. Tradiční modré logo doplňuje typové označení, grafik zde bezesporu použil první lepší font z AmiPro. Na předním panelu se nacházejí dva jacky, levý je vstup, pravý sluchátkový výstup. Překvapivě jsem nenašel u vstupu přepínač citlivosti pro aktivní basy. Výrobce zřejmě počítá s tím, že hráč se bude orientovat podle blikajícího clipu, který je hned vedle Gainu. Nechybí ovšem vypínatelný kompresor a Contour, oba s možností nastavení poměru. Dále stříbrná kolečka pokračují k ekvalizéru, zaplať pámbu je parametrický, basy, nižší výšky, vyšší výšky, výšky. Pak už jen tři čudlíky: Bright, Deep a Mute. Zepředu vše. Na zadku zesilovače se nachází efektová smyčka, XLR výstup s možností vypnutí zemnění (ground lift) a přepínačem Pre. Pro spojení s reproboxem jsou k dispozici dva výstupy, Jack a Speacon. Dále se vzadu nachází již jen vypínač, ventilátor a štítek prozrazující zemi původu. Made in China.

Oba modely, které jsem testoval, byly zasazeny do překližkové bedýnky potažené nazelenalým kobercem, který pelichal. Designově Warwicky této série až moc ukazují na zemi svého původu, vzhledově opravdu nic moc. Ale ksicht přece nehraje, že ano?

 

Zvuk

Zvukový test prodělal nejprve silnější z bratří. Záměrně jsem oba kousky pospojoval s bednami různých kvalit a povah, ovšem ani jedna z nich nenesla značku Warwick. Po zapojení se ozval ventilátor, s citlivějšími bednami (Mesa, Gallien Krueger) se přidal i nezanedbatelný šum. Ale nešť, zesík se bude povětšinou potkávat s něčím levnějším, nebudu jej trápit. Ovšem i na horších bednách pětikilo šumělo. Tříkilo trochu méně, ale přeci pořád dost. Optimista namítne, že v běžném rachotu se to ztratí a má pravdu. Oba zesilovače hrají ostře, vytahují z nástroje hodně vyšších a při hraní v kapele jistě projedou muzikou jako vidle psem. Korekce fungují u obou případů standardně, snad jen krajní polohy u basů a středů se mi zdály lehce chemické. Kompresor funguje. Ovšem žádný zázrak to není. Contour odvádí svou práci o něco lépe, dají se s ním namíchat pěkné barvičky. Oba zesilovače umí hrát hodně nahlas, dávejte si ovšem bacha na gain, vytočený přes tři čtvrtě produkuje nepříjemné zkreslení. Ostatně od levného tranzistoru se více čekat nedá. Zesilovače si výborně rozumí s levnými nástroji a bednami, dražší kolegové, zejména bedny jim dávají jasně najevo rozdíl ligy. Jinak musím říct, že vše funguje v mezích normy.

 

Závěr

Oba Warwicky série ProFet jsou zástupci nejnižší třídy. Výbavou i zvukem sednou nejvíce začátečníkům a nenáročným hráčům, jejich stylovou doménou je libovolná rachota. Pětikilo se může směle popasovat i s velmi hlasitými žánry, se správnou bednou produkuje i potřebný tlak. A to není zas tak málo.

 

Info:

Warwick ProFet 5.2 a 3.3 jsou výkonné zesilovače nižší třídy, určené především začátečníkům. Doporučená maloobchodní cena včetně DPH je 14 259 Kč za 5.2 a 10 759 Kč za menší 3.3. Ceny jsou včetně DPH.

 

Plus:

cena

 

Mínus:

vzhled

šum na volnoběh

 

Warwick Profet 3.3

výkon: 300 W RMS @ 4 Ω, 19”/2HE

ovládání: Gain s indikací limitace, kompresor, Contour, Deep, Bright a Mute

korekce: Bass, Low Mid, High Mid a Treble

efektová smyčka: ano

výstupy: DI out, přepínač Pre/Post, ground lift, výstupy Line, tuner a sluchátka

hmotnost: 10 kg

rozměry (š/v/h): 19” x 2HE x 30 cm (34 cm s nástavci do racku)

 

Warwick Profet 5.2

výkon: 500 W 4 Ω, 19”/2HE

ovládání: Gain s indikací limitace, kompresor, Contour, Deep, Bright a Mute

ovládání: Bass, Low Mid, High Mid a Treble

efektová smyčka: ano

výstupy: DI out, přepínač Pre/Post, ground lift, výstupy Line, tuner a sluchátka

hmotnost: 12 kg

rozměry (š/v/h): 19” x 2HE x 30 cm (34 cm s nástavci do racku)

 

Dnes už asi nikoho nepřekvapí, že velmoc jako je Čína vyrábí hudební nástroje renomovaných značek. Známí výrobci se uchylují do čím dále exotičtějších zemí. Jakožto renomovaný znalec nejlevnějších nástrojů jsem již měl tu čest s basou z Indie, Vietnamu a Indonézie. Velmi mně dojal volume pedál legendární značky vyrobený v Malajsii a mé oko zvlhlo při pohledu na signature kytarový aparát světoznámého hráče, vyrobený ve Vietnamu. Kdo zjistí, o který kousek se jedná, má u mně ruma. Správné odpovědi zasílejte na známou adresu.

Psáno pro časopis Muzikus